Alla inlägg under mars 2009

Av Markus - 26 mars 2009 23:36

tjaa..


blir ett kort inlägg. Upp kvart i 7 imorgon. Har träning 8.


Var ändå en rätt slö dag iskolan idag. Var väl Matten och Samhällsen som var lite sådär småtung. Men sen var det MDK vilket var slappt ;)

Nu i helgen är det JDM i öjebyn också...

Vi möter endel äldrespelare så det blir tufft somfan.

Men det ska bli kul att spela som icke favoriter och slå underifrån..

Hoppas det går bra. kanske uppdaterar efter matcherna.. hörs!


------------------------------

Afasi&Filthy - JKIBMM Ison

Ryktet går, jag hatar

Jag säger ba vad jag tycker,

rullar ögonen, jag bryr mig mycket

(jag kunde inte bry mig mindre) pssht.



Av Markus - 22 mars 2009 11:41

godmorgon..


Igår hade vi sista seriematchen.. vi mötte ibk luleå, på bortaplan!

Förstod redan före matchen att det skulle bli jämnt..

Med både jocke larsson och Olle, så var vi kort på backar..

och Andre var också sjuk, så vi var bara 3 ordinarie backar med..

jag klev ner och körde back med sunken, vilket gick jävligt bra! :)

matchen slutade 3-3.. tycker ändå att vi hade de flesta farliga målchanserna, så vi borde ha gjort minst 4a mål. menmen.

HAHAHA juste. Det roligaste av allt med matchen var när Emil Johansson gjorde 2-3 målet åt oss, då bad ibks kapten om mätning på emils hook.

Det innebär att om emil har för mycket hook får vi 5 minuters utvisning och emil får matchstraff. Har han godkänd hook får dom 2 minuter för fördröjande av spel. Emils hook var helt laglig så dom fick 2 minuter.

OCH i powerplayet vi fick gjorde vi 3-3 HAHA! klantar!


Ja , sen eftermatchen hängde jag gäng med johan :)

vi såg hockey först. Frölunda mot hv. slutade 2-1 till frölunda.


sen blev vi rastlösa och tog bussen till statoil och köpte en french, och sen tog vi bussen hem :). dröm!

Idag blir det att tare lungt, vi hörs!

Av Markus - 17 mars 2009 17:23

tjabbalu..


Tyvärr är jag jävligt trött.. bådar inte gott inför träningen 18.30

Idag har vi träning i pontus A. Jag tror det är för att vi har match där på

lördag mot ibk luleå.. Då spelar vi mest för äran, för att vi har redan vunnit serien :):).. Ibk är ganska fega hursomhelst. lånar in 91or osv. Bara kul för oss så, det är väl bra för dom. Tror dock att det blir jämnt.

Vi har fått ett tungt avbräck också iochmed att Joakim "loget" Larsson, bröt handleden förra matchen mot notas.. tråkigt med skador måste jag säga.


Nä, nu måste jag börja byta om osv.. hörs


tja!

Av Markus - 15 mars 2009 13:13

tjeena.


Igår hade vi match mot notviken hemma. vinst med 4-3..

Tycker dock inte att sifforna speglar matchen riktigt..

Vi var väldigt ineffektiva framåt.. Hade blandannat 2 stolpskott, 4a skott

i masken på deras keeper, som förövrigt var jävligt bra igår..

Vi hade nåt halvdant friläge sådär också, men vi satte inte chanserna.

När notas gjorde sina mål var det missar i defensiven, men annars var det ganska lugnt.. Förbannat dåliga domare var det också, måste jag bara få säga.


Igår var det också -30 festivalen på kulturenshus..

soft! Före den drog igång for jag, jonathan,jamme,sunken,isak och tömen

till kim och körde igång lite.. kul var det :)

vi gled in till stan vid kvart över 8.. började med att se lazee 20.45

Han var skön live måste jag säga..

Sedan spelade promoe 22.00

han dunkade på bra, tycker dock att det var tråkigt att han bara körde nya låtar, inga äldre ... taket hade nog lyft ifall han hade kört sin klassiker " these walls don't lie ".. men den uteblev och publiken blev ganska besvikna..

 Träffade många sköna människor igår också ;)


Nu väntar jag på johan som skulle komma över.. det blir till att chilla järnet skulle jag tro.. hejs!

Av Markus - 8 mars 2009 00:38

chabba!

chilldag idag!

vaknade av mobil alarmet kl 11.30 klev dock upp typ 12.10

Var förbannat trött...

Jag och johan var hos kim igårkväll, kom hem halv 4..

vi gick hem.. var rätt skönt ändå, blev en french hotdog på statoil också ;)


Det var korpen match idag också, och jag fick ju då inte vara med,

eftersom jag är avstängd.. är fan less över det där, så jävla fjantigt!

 Men Johan var med så det var kul att titta!

tro det eller EJ men LLT vann över coop of lule med 6-3. ENKELT!

LLT har bengt "bremberg" thorell som gör som vanligt. Parkerar framför mål

och levererar. blev 2 mål och 2 ass från hans klubba idag, han är en levande legend den mannen! Johan hängde 2, somvanligt ;)


Efter matchen skjutsade vi hem johan, jag for hem och skissade lite..

men for till johan efter det! Där var som gucke säger " våran blondaste kompis " redan, det vill säga OSKAR drugge!

Vi trashtalkade tills hockeyn började.. Just innan nedsläpp beställde vi hem mat! förbannat najs! drog en kebabpizza!

Luleå förlorade med 4-2, tråkigttråkigttråkigt..

när det stod 3-2, skapade omark sig själv ett oväntat bra läge..

hade han satt den hade det blivit 3-3 och då tror jag att man hade haft ett psykologiskt övertag på frölunda..

Men om OM inte fanns, vore det mycket lättare.


Efter matchen drog jag , johan och tömen till sporhallen och lirade innebandy.. riktigt nice när man har slöat alldeles förmycket nu när man har lov..

Efter sporthallen for jag och johan till mig och lirade NHL, blev 1-1 i vanliga matcher och 2-0 i matcher till mig i freeforall.. trevlig kväll



Ovido - Quiz & Flashcards