Alla inlägg under februari 2009

Av Markus - 26 februari 2009 14:35

shoohao! slutade 13. skönt

nu ska jag sova! hörs


lyssna och njut.


http://www.youtube.com/watch?v=80bhv5XEDso

Av Markus - 23 februari 2009 19:47

tja.


Vinst med 5-4 igår. Vi gjorde det vi behövde, inte mer!

Men frågar ni Björnsarna så var det väl domarna som avgjorde igen?

hahahahah, dom skyller alltid på det när vi vinner.

En fråga bara? Det är väl fan inte dom som gör målen?

Sen att dom dessutom är partiska till eran fördel gör ju fan saken 28 ggr roligare ;) ,


ajja

nåt tråkigt sånthära test nu i pausen i hockeyn..


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som du fick detta av har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Markus

2. Ett ord på fyra bokstäver: mums

3. Flicknamn: madeleine

4. Pojknamn: morGAN!

5. Yrke: Mördare.
6. Färg: mörk grå

7. Klädesplagg: mjukisar
8. Mat: mammas
9. Sak i badrummet:

10. Plats/stad: moskosel
11. En orsak att vara sen: morgontrött
12. Något man skriker: MEN FÖR HELVETE!
13. Film: madagaskar haha

14. Något man dricker:

15. Band: Movits!

16. Djur: mammut
17. Gatunamn: mögelvägen

18. Bil: mazda

19. Sång: marinate
20. Aktivitet med mer än en deltagare: men innebandy!
Av Markus - 22 februari 2009 13:01

shaa..


Är typ ganska sliten.. även fast jag har sovit typ 11 timmar inatt

Det är ungefär dubbelt så många timmar jag burkar sova, så jag borde ju vara ruskigt pigg.. men icket.


Ja, då äre dags för hemma match igen :) ,

Björns hemma.. blir tufft.

Men spelar vi bara bra och strukturerat ska vi vinna,

för vi är ett bättre lag än dem..

Blir till att komma igång med utelöpning! så jävla skönt!

 ajja, kan ju återkomma om resultatet .


måste bara få skriva att LULEÅHOCKEY är på en andraplats i tabellen just nu! fyfan vad underbart!


tackochhej.

Av Markus - 19 februari 2009 18:24

choea!


Ja, nu har jag då fått domen från Korpesktionen! hahahah..

ni får skratta..


3 Matchers avstägning för Tacklingen + 3 Matchers avstängning för kommentar från läktaren!


Sååååja! nu har dom lyckats riktigt bra :)

Vill ni veta vad kommentaren från läktaren var?

" HANDS! ", skrek jag en gång, då sa domaren åt mig och jag höll käft!

Så bokstavligt talat har jag fått 3 matchers avstägning för att säga " HANDS! " hihi, det är ju bara för tragiskt.

 BRA JOBB DÄR!


ajja, skit i det nu! :)

Idag har jag varit i skolan.. hade sovmorgon för vi hade hemarbetar lektion i samhälls.. vilket inte kom till pass. John blund tvingade mig till en sovmorgon! ruskigt najs!

Sen hade vi bara matte och MDK , sen slutade vi..

jobbigaste lektionen ever på mdkn.. Vi är klara med arbetet vi i min grupp.. får vi dra? Nej.

Jan-Ivar var på oss hela tiden , så att vi inte skulle dra hem. Han tittade väl till vårat grupprum var 3dje minut eller något sådant.

Vet redan vad han kommer att tycka om vårat arbete, eftersom han vill att vi ska fortsätta jobba med det även fast vi är klara.. jaja!


Nu kväll äre HOCKEY , och sen träning!

missar sista perioden.. som vanligt.. Sen annars är det inte så mycket mer..

har inget mer att säga! ;b

TJA!


Av Markus - 16 februari 2009 00:38

chena..


Jag är ganska slut nu..

vaknade kring 11, hade bestämt att jag skulle se hockey med finnberg och drugge kl 12 i coop. har för mig att det var J18 som skulle lira mot skellefteå.

Det blev hursomhelst inte av eftersom jag skulle lira korpen innebandy.

Egentligen skulle jag itne göra det för att jag är avstängd, det för en fjantig tackling. Så brutal var den fan inte. Blir lite förbannad men så är det.

Jag fick matchstraff och nu väntar väl ca 5 matchers avstängning.

helt sjukt, jag vet.

jaja, skitsamma"! ;)

Vi förlorade iallafall med 10-2 tror jag!

Sen ikv har det vart träning också , så har kört på endel :)


Nu ikv hare inte hänt speciellt mycket..

Jag somnade i badet ;O , haha!

INGEN skola i morgon! förbannat skönt.

Det enda jag har är träning med specidrotten och den börjar halv 4!


nu ska jag softa!



Av Markus - 10 februari 2009 23:50

chEnanannaaa!


fyfan vad mina ben är tunga.. förstår inte.

Dom har vart såhär jävla sega sen matchen mot sunderbyn i söndags.

Vi lirade på 2 centrar hela matchen, så jag och Emil fick slita rätt hårt.


En summering av matchen då..

Vad ska man säga...?

vinst med 9-8 är väl inte direkt ... ja vad ska man kalla det? Bra?

Nä , bra var det då fan inte. Vi rullar för lite boll och springer mycket utan utdelning. Dom är jävligt effektiva och lyckas på nåt jävla sätt göra mål.

Vi vann ju. det är det viktigaste. Men att vi nästintill ger dem 4 mål när det är 4 min kvar är ju bedrövligt. Det var inte någon på nån position som verkligen jobbade så hårt man kunde då. Jag var en av dem, och det sög ju förbannat hårt att det skulle bli så jämnt. Men man lär sig av sina misstag.

Förutom i defensiven gick matchen bra framåt iallafall. Har ju inte hänt alltför ofta den här säsongen, men har kommit in i ett stim nu och det känns bra. Jag gick av banan 2+2. vilket jag är nöjd med. Är dock inte nöjd med de 4 baklängesmålen jag är inne på..


Sen dagens match då. Mot sunderbyn igen.. fast borta den här gången.

Vi snackade igenom Matchen i söndags och kom fram till vad vi skullle göra bättre. Och i första perioden är vi helt jävla överlägsna. Stämningen på bänken var störtskön och vi pratade bara positivt. Dom får 2 billiga mål som vi själva står för, de får dem nästan gratis. men vi går till periodvila med 6-2 efter första. Den berömda andra perioden var som vanligt.

Mycket slarv , mindre snack och fart på banan , vilket leder till att vi går till periodvila med 7-4, alltså förlorade vi perioden med 2-1 , vilket inte är godkänt. Det lite sämre fortsätter i sista, men vi har kontroll på grejjerna och vinner matchen med 9-6, är väl inte direkt heller godkänt, men dom är aldrig riktigt nära. Men vi måste ändå göra en kollektiv uppryckning för att klara av notas/björns och framförallt ibk luleå.

Måste berömma Björn qvick och min bror Jonathan högnelid , för en jävligt bra match! bägge gjorde 2 mål och 1 ass tror jag.. Dom var helt klart bäst i laget om man bortser från Robin Rosendahl som också var riktigt bra.

Km drog 2 pass till björn så han hade öppet mål, så cred till honom med! :)

Gick ändå hyffsat för mig idag.. Jag tappade dock för mycket boll , och var inte precis i mina passningar. fick dock göra ett mål, men var nog lite mer tur än skicklighet, Men tycker ändå att alla får godkänt idag.

Hoppas ni ides läsa ,. haha!


ids inte skriva mer!


promoe - Detta har hänt

Av Markus - 5 februari 2009 22:59

shohho.-


är fan slut.

träningen slutade 10 .. Var jävligt tråkigt till en början.

jävligt okoncentrerat och jävligt. hatar sånt.

Men sen när vi lirade match så höjde sig alla. Det var bra tempo och seriöst!

precis som det alltid ska vara.

Match i morgon då. Sunderbyn hemma. Det borde vara vinst för oss.

men är vi inte på tårna blir det tufft.

Kom och kolla vettja. Hertsösporthall 20.00


Sen har jag sovit så jävla dåligt i veckan.. sover i snitt ca 5,5 h per natt.

det är fan alldeles för lite. man tar ju slut tillslut :o.

Sen när man har träningar varje dag blir det ju inte bättre ;b

Men kul är det..


Imorgon börjas skoldagen med innebandy 08.00 i pontushallen.. tungt.

funderar på om jag ska skippa den.. får se hur det känns.

sen blire väl till att softa!

Jag och john ska skissa före matchen i morgon.. och hör och häpna!

Jag ska laga mat åt oss! ;) värsta daten!

Matchmat = Makaroner och köttbullar alá markus! fett najs

john kommer panga 3 för att jag lagar så bra mat!


ajja, fyfan vad jobbigt det blev att skriva nu.


kan väl nämna att promoe har släppt 2 nya låtar. "blind " och " detta har hänt" .. rekomenderas.

Av Markus - 3 februari 2009 00:16

shabba.


vet inte riktigt varför jag inte sover just nu. Men har lite tid över så svarar på några sånna där konstiga frågor. Det är inte ofta det kommer hända, så passa på att läs!


Har du flickvän? japp! johanna pettersson<3 :)
Vilken hårfärg har du? brunt
Hur gammal är du? sexton
Vad ska du göra ikväll? Det blir till att träna och plugga matte.

Är du ofta seriös? jadå. Fast beror på vad det gäller. men oftast ja
Gillar du att kramas? jodå
Hur många biologiska syskon har du? ett , syzter
Har du utländska föräldrar? näpp

Saknar du någon just nu? jo, morfar :/

 Mjukisbyxor eller Jeans? Mjukisar fosho.
 Bada eller Sola? bada! hinner dock inte med det så ofta ..

 Har du fräknar? nix
 Favorit godis? choklad, men är "allround" , äter det mesta.

Anser du att du är stark? haha , absolut inte.
 Är du kittlig? jo, typ. Är mer kittlig när jag är övertrött

Vad heter/hette din första riktiga kärlek? jo.
 Älskar du honom fortfarande? 
 Vad har du för mobiltelefon? en sony ericsson , duglig

Har den kamera? jaddå!
Vad har du på dig nu? HAha, 2 par sockar , kallingar och långkallingar.
Hur mår du? Blandat

Vart har du ont någonstans? har träningsverk i baksidan på låret. jobbigt.

Vem kramade du sist? johanna!
Vem pussade du sist? johanna!
Vem vet mest om dig? Johan finnberg skulle jag gissa på :)

Hur gammal vill du vara när du ska få ditt första barn? jadu. Om jag ska ha ett så ska jag väl vara kring 28 kanske.

Tänker du gifta dig? Klarar mig utan det, men dör inte av det.
 Är du förlovad? Nix!
 Har du något fint halsband? nej, inte det.
Är du bisexuell / homosexuell? nixnixnix.
Tre namn jag lyssnar till: Markus , tysken , tygga! finns ett antal till.

Någonting jag tycker om med mig själv: haha, vinnarskalle kanske?

Någonting jag inte tycker om med mig själv: Har lite taskigt attityd till vissa saker.

 Detta är jag rädd för: Nu är det väl inte så spec mycket. Att förlora någon som står nära.

 Tre saker jag vill ha varje dag: Sömn, mat , träning

 Tre saker jag absolut inte kan göra: Bli en morgon människa, hålla käften, haha , tänka och prata samtidigt.

Detta tycker jag om att göra: Träna, fiska, umgås och snacka bs med polare :)

Detta vill jag göra just nu: skriva klart det här...
Bästa känslan: När man vunnit nånting. När man gjort en skiss/piece man blir riktigt nöjd med.

Värsta känslan: Ensamhet?

Egenskaper jag gärna vill att min partner har: att orka med mig är bra :)

Är jag kär just nu? Det är jag :)
 Följande saker vill jag göra innan jag dör: Landa en gädda på 10+, lyckas få ett fast jobb. haha inte fan vet jag.

Min käraste ägodel: Sängen kanske.

Något jag vill ha i present: Pengar är aldrig fel. En resa nånstans vore inte heller så dumt.

Favoritkläder: slappt. typ mjukisar, stor tee och en hoodie på det.
Favoritlåt just nu: Kommer aldrig att ändras --> LOOPTROOP - BANDIT QUEEN!
Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: roligaste är data. Tråkigast är Mpr/mdk
Stjärntecken: Jungfru
 Favoritdoft: haha, har inget luktsinne ..
Detta äter jag gärna: Pasta, Köttbullar
 Dricker helst: nu för tiden typ the.
Hit vill jag gärna åka på semester: Beror på vad jag vill göra. Ska man bara softa så äre väl thailand. vill man typ fiska så kanske kuba.
Färg på mina ögon: bruna
 Min längd: 181cm tror jag.

Jag tror på: att hårt jobb lönar sig.
 Jag spelar: med händerna

 Person jag beundrar: Min kusin Niklas dimeus!

 Favoritcitat: " life's a bitch and then you die"

Udda förmåga/egenskap: har ingen aning.
Om jag vore ett djur skulle jag vara: en ÖRN! fatta coolt!
 Vad lyssnar du på just nu? Supersci - Move on

 Vad har du gjort/ska du göra idag? Har hunnit med att äta kvällsfika , och sitta vid datorn då..
Vilken är din favoritrestaurang? Waldorf kanske?
 När badade du i en pool senast? bra fråga..

Har du varit med i någon skolpjäs? yepp. i kabarén på svedjeskolan när vi gick ut 3an. Jag var mowgli i djungelboken

 Vilken musikstil tycker du mest illa om? punk,  heavymetal och liknande.
 Har du bestämt vad du ska rösta i valet? njä, kanske vänstern?
 Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? hoppade bungyjump i sommras på LK! :)
Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Mallorca

Vilken är din favorit bland tecknade serier? Tv så blir det Family guy, i tidningen är det " tuffe viktor ".
Kan du alla orden i nationalsången? Klart jag kan,

 Badkar eller duschkabin? badkar. det är underskattat

 Chips eller popcorn? chips isf.

Vilken färg på läppstift använder du? svart....
 Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? niX
Klarar du att tanka själv? jorå. efterbliven har man inte hunnit bli.
 Vad var det senaste du handlade? godis i helgen, annars typ en posca.
 Kan man vara vän med sitt ex? jorå. det kan man!

 Vem var det du besökte på sjukhus senast? Morfar.
Hade du mycket hår som liten bebis? Oja.

Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? "välkommen till röstbrevlådan" osv.
 Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Borstar tänderna, fast sitter oftast vid datan före också så..


vafan. tog typ 20 min..

GODNATT!

Ovido - Quiz & Flashcards