Alla inlägg under januari 2009

Av Markus - 30 januari 2009 19:23

shoba!


En till skolvecka avklarad! :) , känns ju bara jävligt najs!

hur länge äre kvar till sportlovet eller vilket lov det nu är på tur?

3 veckor? jag vet inte riktigt. hoppas det blir snart! : )


Korpen match ikväll!

vi spelar i bergnäshallen , vet dock inte vem vi möter osv...

Men dom ligger typ rätt bra till i tabellen så det blir nog rätt tufft :/ haha

LLT ligger näst sist! men vafan, vi jobbar oss uppåt!

Efter matchen är det fullfart till stan! Ska gå på bio med johanna :)

Vi ska se valkyria! premiär idag tror jag!

En film , som ska vara baserad på andra världskriget, verkar jävligt bra!

är fan intresserad av andra världskriget alltså. Det hände så sjukt många störda saker under den tiden alltså..


ajja, kanske skriver sen nångång vad matchen blev! =)

hejs

Av Markus - 28 januari 2009 23:56

shaa!


började 8.15 idag..

slutade 15.00, rätt tungt faktiskt.

Började med data, där vi håller på att göra affischer.

Min ska bli ungefär som en Reklam för " posca ", så jag har gjort en skiss där det står posca och sen har jag skannat in den. tror den kan bli rätt ok faktiskt!

sen har vi bara haft vanliga tråkiga ämnen..


Efter skolan tog jag en tupplur på typ 1,5 h eller nånting, för att ladda lite inför matchen mot björns som började 20.30 i hildursborg, boden.

Var inte speciellt högt tempo i matchen. Dock inte så konstigt på det där jävla golvet. Det var rätt mycket handbollsklister på golvet så det var förbannat tungsprunget..

Erik var sjuk så jag och emil gick runt på 2 centrar. Det gick väldigt bra .

Matchen var i helhet rätt jämn, men vi hade Betydligt fler kvalificerade målchanser än dom. Dom kom inte till spec farliga lägen. De ställde in en framför mål och lobbade in bollen typ, men våra backar var mycket bättre än deras forwards så det var lugnt..

Det låter som att vi vann med stora siffror , right?

så är itne fallet, vi vann med 6-5, även om det inte riktigt speglar matchbilden så.

Måste dock säga att dom var bättre än oss i andra perioden , där dom reducerar 2 gånger, men de kom aldrig ikapp riktigt!

 Måste säga att joel var jävligt bra som vanligt ! :) ,

Och jag har typ formtopp eller nåt, för det har gått riktigt bra 3 matcher irad nu, så det är förbannat roligt måste jag säga :)

Idag blev det ett zorro mål och 2 ass,

iofs assen, Då lirade jag med finnberg och john , då är det inte så svårt ..

Viktig vinst hursomhelst.

Kändes dock tungt att domarna dömde bort ett zorro mål för mig, eftersom det verkligen inte var hög klubba som han påstod. isånnafall var målet som räknades högre klubba än det andra, men de kan tydligen inte se allt.

måste säga att dom förövrigt var jävligt dåliga. men det är lungt!


hörs!


Av Markus - 25 januari 2009 12:23

zhusan.


söndag = slappt , japp!

klev upp för en timmesen kanske,

Johanna drog hem då för hennes träning börjar 12.15 ..

Satte mig vid datan för att jag har typ 4 kanaler på tvn.

inte ens värt att försöka hitta nåt dugligt att titta på :s.


Igår hade vi match mot öjebyn borta. klev upp 9..

matchen började 12, samlingen var halv 11 i centrum.

så kl 10 över 9 började jag traska mot ica för att köpa köttbullar :)

sen när jag kom hem började jag laga " matchmaten " ;) ,

som är Makaroner och köttbullar, måste bara säga att jag är en jävel på att laga det också, : )

Matchen då.. vinst med 13-1, inte så mycket att säga, förutom att vi var jävligt mycket bättre än dom, iofs så ska vi vara det också , och det bevisade vi ju :) ,

Somsagt har det gått tungt för mig under säsongen poängmässigt, så det blev lite islossning igår, och som jag sa igår så får jag vara nöjd så länge det varar för snart är man tillbaka till verkligheten :O ,

jaja, skitsamma, gjorde 3 mål och 3 ass.

haha fulaste av allt är att 2 av målen var zorro mål.

kulsomfaniallafalll! :)


När jag kom hem diskade jag undan efter mig eftersom jag inte hann göra det före samlingen. Sen stressade jag iväg till ica och tog ut pengar. Sen satte jag mig på bussen till hockeyn :) , drog dit med tömen!

Väldigt skönt att man gjorde några mål igår , eftersom det har vart klent med det på senaste tiden :) , 5-0 mot södertälje är helt klart godkänt, men då ska vi komma ihåg att det var södertälje och inga andra dom mötte :b,


EFter hockeyn ringde fimp och frågade om jag sku med på rinken, vilket jag skulle :) . Det var riktigt kul faktisk. Synd dock att det var ett tunt snölager på isen så pucken gled inte så bra, men det var kul ändå! =)


ska chilla nu, vi hörs!


you see i got a lotta' love for what i do in life.

Av Markus - 22 januari 2009 23:17

chena,


got damn im tired ..


nämen, gick och la mig alldeles för sent igår alltså. somnade kring halv 2 nångång skulle jag gissa, så har vart riktigt trött i skolan idag.

Inte alltför jobbig dag.

Började med matte , sen samhälls och sen mediekommunikation!

Jan-Ivar snackade mest hela lektionen, så skissade lite undertiden.

Är ju inte direkt så att man missar nånting! ;b


Efter skolan kom johanna hit. det var typ kring kvart i 3 .

Vi bestämde oss för att sova ett tag.

Ställde mobilalarmet på kl 4, hade möte kl 5. så jag hann vakna till före också, iofs hann jag aldrig somna riktigt ordentligt.. ;O


Efter mötet vare käk hemma, sen träning! den gick inte spec bra

bladet ville pajja också , lite less! ;b måste vänja om mig nu ..

jobbigt somfan!

ajja,

måste göra lite engelska! prov i morgon, hörs !



Av Markus - 20 januari 2009 17:46

chena.


Jävlar så trött jag är. Ändå har vi haft sovmorgon och jag la mig tidigt igår.

riktigt onödigt ;b , hade vart grymt skönt att ta en powernap nu alltså , men det hinns inte med. Har träning 19.30 så.


Nu håller jag på att läsa igenom lite allmänt om våra individuella val som vi ska göra. Ska välja graf som inriktning i 2an och 3an, vilka kurser jag ska gå vet jag typ inte.. men iaf engelska B , kanske bild B också, sen får vi se!


idag äre korpenmatch också. LLT vs Antäs monkeys!

haha , llt kliver in med sina 45+are , och dom är bara typ 20 år

hela bunten. sist förlorade vi med 5-2 har jag för mig! ,

vet inte riktigt vad vi ligger i tabellen , men långt ner äre iaf :o ,

ajja, har fan inget vettigt att säga!


peace.


promoe - positive & negative.

Av Markus - 18 januari 2009 20:32

shobba


hockeyn igår var ju riktigt tråkig. inte själva matchen,

men hur den slutade. 0-2 till linköping? fyfan.

Alltså, man ska bara göra mål , spec på hemmaplan.

Sen om man hade torskat mot linköping hade ju ändå inte vart värsta skrällen, det är sånna matcher om nån man ska förlora. Men sen när man torskar mot Timrå och djurgården hemma är ju bedrövligt. ajja.

Bara dom inte tappar allt för mycket mark i tabellen.


Ja , det var en slapp dag igår iallafall.

vaknade kring halv 1 , träning 15.00 vilket var soft.

bara en slapp träning för att träna! =)

Sen när jag kom hem efter träningen var kusin Emma med familj hos oss .

jag och emma bestämde oss att dra på hockeyn.

Vi träffade vickan i biljettkön , så vi stod med henne och hennes kusin martin!

efter det när jag och emma kom till oss så var ingen hemma..

routern till internet hade dött så det fanns fan inget att göra här så vi ringde och hörde vars våra föräldrar var. Det visade sig att dom var hos thomas och Anna-lena som är min andra kusin.

vi drog dit och chillade järnet. Spelade nå spel , typ så det kan låta eller nåt. morsan och annalena vann :o ,

efter det gled jag till johanna och sov!

najs!


och idag vaknade jag och johanna typ halv 1 eller nåt.

gick upp och käkade en mindre frukost för att jag strax efter det skulle hem och käka! ,

Sen vare match kl 16.15 mot notviken borta.

vi lirade i pontus B .

Matchen gick oväntat bra! laget var helt annat än dom två senaste matcherna. vi slog bra pass och hade bra stämning i laget matchen igenom! ruskigt roligt att liura när det är såhär! : ) ,

vi vann matchen med 7-3, och jag lyckades tillochmed göra mål. inte ofta det händer numera.

I första bytet så får jag bollen typ nere i högra offensiva sarghörn.. Jag tar lite fart och löper runt målet och lyckas få upp bollen och gör en zorro ;) , och jag satte den tillochmed.

riktigt skönt för mig. Men viktigast var vinsten! ,

Vi hade grymt många bra lägen , 12-13 mål framåt hade inte vart orättvist. men vi vinner ju iallafall!


jaja nu ska jag skissa lite, hörs!


Av Markus - 16 januari 2009 14:30

tjena.


har slutat skolan fördagen . najs!

slutade 10 över 1.

Dagen började med teori med specidrotten (innebandy) .

Vi hade om träningslära , vilket är bra att kunna nånting om.

Sen svenska och engelska! rätt slapp dag.


Veckan som gått då?

rätt ok ändå.. Vi har inte alltför mycket i skolan eller sådär, men jag antar att det kommer :O .

Träningarna i veckan har vart jävligt bra, vilket är ruskigt kul!

för vi har inte vart så koncentrerade på hela säsongen. Hoppas att alla verkligen har insett att vi måste prestera på varje träning för att vi ska utvecklas och bli bättre! :) , så mycket roligare nu!

Vi har lagt in ett extra pass på onsdagar också, där vi kör styrke!

det är också jävligt bra. för jag är inte ensam om att behöva gå upp nåt kilo ;) , hälften av oss kan ju fan bli kallad för " stickan " ..

i morogn är det också träning. extraträning kl 15. najs!

Match söndag mot notviken. Blir tufft och jämnt som vanligt. men jag hoppas att vi ska dra det längsta strået , som man brukar säga.

Vi spelar i pontus, vet dock inte om det är A eller B hallen..


blir långtråkigt för er om jag skriver nåmer, så . HEJDÅ!


håller jag ihop eller faller itu?

men vad som än händer så vill jag andas nu.

petter - goda dagars magi.-

Av Markus - 13 januari 2009 16:22

chaaabba.


eh, har vart så jävla risig dom senaste dagarna.

Fått värre förkylning nuigen .. och hade feber i lördags.

kände det när jag var i sporthallen med joneh och jojjan,

men vi körde lite styrke på det också.sen bastade vi ett tag efter också.

soft.

har typ fortfarande träningsverk, haha! ruskigt otränad :o


tung skoldag idag. började 8.15 , slutade 15.35

är rätt slut om jag ska vara ärlig.

Måste göra klart min perspektiv målning till bilden i morgon.

får göra den efter träningen idag.

och som vanligt missar jag hockeyn för att jag har träning.

det suger!

aja , ska börja runda av där ! haha,


chaa

Ovido - Quiz & Flashcards